10 sept 2016

Renovació Estelada al Montclar

10 de setembre 2016

L'ANC: , el canvi de l'Estelada al Cim del Montclar.
Jo és la primera vegada que pujo amb ells. Crec que ho fan una vegada a l'any.
Avui hem pujat 46 persones. Qui ha portat l'Estelada, ha estat Ramón Muntadas i qui l'ha col·locat, ha sigut en Pepo.
Hem sortit de dalt de la Casa Nova, els cotxes els han deixat al final dels carres asfaltats i al camí de terra, a prop del dipòsit d'aigua.
Jo he sortit de casa a peu, mitja hora abans. A les 8:30h hi-havien de sortir caminant capa els "tres camins", d'allà agafaren el camí de la "Font de la Guilla", continuem capa el corriol de "La Murtra", però abans d'arribar, tombem a la dreta i pugem al "Coll del Vidre". Fins aquí ha estat la part més pendent de la ruta. Ara, fins al peu del Montclar, va fen pujades i baixades suaus, force planer, bon camí. Quan pujaven al Coll del Vidre, he fet unes fotografies a Ramón i la Dolors, i les volia pasar a l'Alba, però no m'he aclarit.

Pujant al Coll del Vidre

He arribat a dalt, l'últim, per darrera de Joan Pla i la Marisa que han fet tard i ens han atrapat arribant al coll.
El caminet del Coll del Vidre al "Coll de l'Escorpit", com és estret i no es pot adelantar, l'he fet l'últim i quan he arribat, en Pepo ja tornaba amb uns quants de veure el menhir, "Terme Gros", que està molt a prop.

Are girem a la dreta pel camí ample que bé de la Creu d'en Barraquer, fins (el Montclar, els Quercaxells, Sant Baldiri, etc.)
Continuem caminant pel camí fins arribar al peu del Montclar. A partir d’aquí, em de pujar un tros per les roques, grimpant amb una mica de dificultat, donada l’edat que tenim la majoria dels avis que aquí venim! Ens ha costat una mica.
Només arribar a dalt, en Pepo ha tret les eines i ha plegat el màstic on estaven les banderes. Han tret les restes de l’Estelada vella i han posat la nova. La nova la portava en Ramon Muntadas i l’han col·locat: Ell, Lluís Barber, Josep Isern i una mica tots. La Senyera que està per sobre de l’Estelada, no l’han canviat, tot i que està molt deteriorada també.
La Carme Arasa, m’ha comentat que d’això se ocupa el CEM quan fan l’Aplec.